fredag 19. mars 2010

Jeg fikk forespørsel fra Runa om å spesifisere streiken som var litt, og da kom jeg på at jeg hadde jo vært litt dust og ikke sagt noe som helst om det..
SÅ, det er altså pga den nye skolereformen der det blir "supprimert" flere lærere, dvs at når lærere går av med pensjon tar de ikke inn nye. Dette fører til at det er mye færre lærere for elevene - dette gjør guvernementet for å spare penger .
Dessuten skal det bli satt inn flere sikkerhetstiltak i den franske skolen, er ikke sikker om jeg har fått med meg alt riktig, men tror det skal bli politier på skolen osv. Det er i hvert fall dette som gjør elever og lærere sinte, de mener at president arkozy heller burde bry seg om læringen av elever enn å sare penger og behandle elever som kriminelle.
Desverre var det en hel del cons (duster) som på den siste streiken oppførte seg som idioter og kastet egg på MEDELEVER. Herregud. Etterpå veltet de en bil og tente på en søppelkasse. Bravo, vi hadde ikke behov for sikkerhetstiltak sa du?

Jaja, her er noen videoer osv som viser litt åssen det var med ekte fransk streik :D

1 kommentar:

  1. Vi har masse sånne streiker og demonstrasjoner her jeg bor også. Vertssøstra mi stenger som regel skoleinngangen med søppelbøtter sammen med noen andre jeg kjenner, for å så hoppe oppå dem og skrike, haha :)

    -Nath

    SvarSlett