søndag 18. oktober 2009

El fiesta en Frances

Jeg leste nå nettopp bloggen til min herlige norske venninne Nathalie som befinner seg i Ville Neuf D'arsc (eller noe) for øyeblikket. Det gikk opp for meg hvor mye jeg savner den jenta! Bedre gledesspreder finner du ikke (i alle fall ikke i Frankrike). Forhåpentligvis skal vi snart møtes (JEY), i høstferien som begynner etter skolen neste lørdag. Jeg HÅPER at vertsfamilien sier ja til at jeg kan besøke henne - kunne gjerne tenke med en hel dag uten tre små gutter (som forresten akkurat nå leker rett utenfor rommet mitt, en spesielt artig lek som heter "hvem kan prompe høyest"). Jeg savner deg Nathalie! Jeg beundrer denne jenta noe utrolig over åssen hun klarer å snu alt til å få en humoristisk vending - når jeg legger meg ned på senga og griner og lengter hjem tenker Nathalie "hm, Frankrike suger.. whatever" og gjør det beste ut av det.

Jeg kjenner meg dessuten så sykt igjen i åssen hun har det i forhold til skole, mat og venner osv. For det første så er skolen her VANSKELIG. Har jeg nevnt det? Jeg har ikke sjans til å få noen særlig gode karakterer i alle fall. Selv om jeg faktisk fikk 12 av 20 (!!!!!!) på en franskprøve forleden. Je suis TROP contente! Det var, ikke for å skryte (eller JO: for å skryte!), BEDRE enn mange av de andre FRANSKE elevene! Jada, læreren var nok snillere med meg siden jeg er utvekslingsstudent og bla-bla-bla, men denne læreren pleier å utrykke et ganske sterkt HAT mot meg vanligvis. Derfor var det overraskende da hun slett ikke skjelte meg ut foran klassen, men sa at jeg ville gå forbi de franske elevene dersom jeg fortsatte slikt. Muhahaha. Bare vent!
Ellers så hadde jeg i går en svær historieprøve som gikk helt elendig. Gjett om jeg ikke klarte å glemme ordboka da? Det var grusomt - spesielt ettersom hele prøven gikk ut på å svare på spørsmål som man fant svare til i masse tekster man hadde fått.. Den skal glemmes så fort som mulig.

I tillegg har jeg store gutteproblemer her! De heter Paul, Louis og Hugo, og inntil i forgårs har de rett og slett ikke likt meg noe større. Populariteten min steg mange hakk i forgårs,da vi lekte krig på mitt rom den tiden hvor jeg egentlig skulle lest til historieprøve.. Plutselig ble jeg superkul, og de har gitt meg hver sin tegning og smiler til og med når jeg sier "god morgen" (det gjorde de ikke før nemlig, jeg er rimelig sikker på at jeg IKKE var likt i det hele tatt før). Jeg håper virkelig at det varer! Det er nok styr å være "storesøster" til tre små gutter fra før av, om de ikke skal mislike deg i tillegg. Og i høstferien skal jeg dessuten være en del barnevakt.. Jippi..

Så var jeg i helgen i en bursdag, og det var faktisk ganske artig! Ganske så mye bedre enn den Hippie-festen forleden, men så er det vel slik her som på nesodden; ikke alle festene har helt samme kvalitet.

Jaja, nå skal jeg stresse meg gjennom den siste skoleuka med fisk i kantina og massevis av lekser. Gleder meg til ferien, og SPESIELT til å se Nathalie igjen :D <3 Savner dere der hjemme hver dag! Bare 8 mnd igjen nå - tiden går fort!

1 kommentar:

  1. Ingri da! Du er jo veldig flink som greier aa faa bedre enn de franse i FRANSK! :D Det e r ikke bare Natalie som er humoristisk, fori aa lese bloggen din faar meg alltid til aa le :) Jeg er kjempe glad i deg og husk at det er det mange andre som ogsaa er saa hold ut! Fransken blir lettere, kommunikasjon blir lettere, familienbond blir lettere, venner blir lettere og alt kommer til aa bedre seg, og naar du skal hjem vil du sikkert ikke dra <3

    SvarSlett