fredag 23. oktober 2009

Fransk-svenske

Humøret er ganske svart nå, jeg fikk en tlf fra vertsmor i dag etter skolen der hun sa at jeg ikke kan besøke Nathalie. Hun bor nemlig ikke så nærme som jeg trodde, det har vært en del geografiske misforståelser for å si det mildt. Vertsmor var irritert, hun hadde jo snakket med vertsmoren til Nathalie som ikke kunne skjønne hva hun bablet om. Nathalie trodde nemlig at jeg bodde et eller annet sted nærme henne, og jeg trodde hun bodde nærme her. Komplisert, men det som det ender med er at jeg ikke vil se henne før til våren. Det suger.

Høstferien min går rett og slett rett vest - jeg skal passe barn og gjøre lekser. Jippi. Fransklæreren fra helvete har nemlig gitt oss MASSE lekser, vi skal lese en laaang og vanskelig bok som er skrevet på "gammel fransk", slik at til og med de franske elevene sliter med å lese den. Deretter skal den analyseres og skrives om. Jeg kjenner at jeg riktig klør i fingrene etter å begynne.



MEN, jeg har nylig stiftet bekjentskap med en fyr på naboskolen (Courot) som gjorde et uvekslingsår i fjor til SVERIGE av alle steder. Han snakker altså flytende svensk, noe som er ganske merkelig og sjeldent her i franskland. Men det er deilig å ha noen å snakke morsmålet med da, det er sikkert og visst!



Jeg har forresten blittmer populær blant mine småbrødre :) Vi har nemlig lekt krig sammen (ikke særlig gøy synes nå jeg, men DE liker det), og nå sitter de stadig vekk og spiller gameboy inne på mitt rom. En liten pris å betale for at de skal like meg synes nå jeg. Dessuten er jeg ganske RÅ, for å si det sånn,på pokemon på gameboy. Mye takket være min kusine Martes og mine mange timer foran gameboyen da vi var.. vel litt mindre.



Nå sitter mine brødre ved siden av meg, og vi hører på "ca m'eneeeeeerve" (det irriterer meg), en fransk hitlåt som absolutt HELE frankrike kjenner til. Den er litt catchy. Anbefales å søke på!



Vel, i morgen har jeg skole kl 8 som vanlig. Selv om det er lørdag. Etter skal jeg hjem til en jente i klassen som heter Louise :) Etterpå skal jeg på kino og ut og spise med vertsmor! Tror det blir en koselig kveld! Og så er det FERIE! WOHO!

Savner dere masse hele tiden <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar