torsdag 26. november 2009

Melkesjokolade i mitt <3

I går fikk jeg brev fra heimen med to melkesjokolader :D NAM.
Desverre har jeg tre små brødre (har jeg nevnt de før forresten?) som GULPER i seg det meste som inneholder sukker.
Forrige fredag for eksempel, hadde jeg og Anna Maria bakt kake (brownies, naaam) som vi hadde spist ca 1/4 av til sammen da mine sjarmerende småtroll kom hjem. Jeg lyste opp og sa "seeee, jeg har bakt kake - vil dere smake?!" overlykkelig over å ha laget noe en smule bedre enn havregrøt eller mislykket risengrøt. SMAKE er vel en underdrivelse, innen fem minutter var gått var hele kaken borte vekk. Min stakkars vertsmor fikk en ussel liten brent kant, og min vertsfar fikk ikke en gang gleden av smulene..
Etterpå ville småbrødrene leke, og kastet seg over Anna, som heldigvis har to småbrødre i Tyskland og er litt vant til det der. Hun er jo for høflig til å si bestemt "nei", men jeg som nå begynner å bli husvarm skrek at "ca suffit! (nå holder det)" og kastet dem på dør.

I går var det St. Catherine her - festen for alle jenter under 25! Det er det motsatte av St. Nicholas, som da er guttenes fest. Da min vertsfar kom hjem fra jobb sånn i 7-tiden hadde han kjøp en boks fra "chez Paul" (hos Paul, som er et suupergodt bakeri) med masse Macaroner. Det er små kaker som ser ut som hamburgere, der "kjøttet" er en slags krem og det finnes mange forskjellige smaker. Mmmm.. Har jeg SAGT hvor gode de er til å bake her nede?! Det var i alle fall utrolig snilt av vertsforeldrene mine, og jeg ble litt usikker på om det var til bare meg, eller hele familien. I alle fall delte jeg med resten etter middag, da ble det selvfølgelig en masse krangling om hvem som skulle ha de ulike smakene osv.. Det ble igjen 6 macaroner, men vertsfaren min er en snik, for da jeg tittet i boksen etter skolen i dag var det bare 5.. Jeg har en mistanke om at noen ble litt godterilystne da de så på fotball i går kveld!
- så pappa, du er i alle fall ikke alene om dette! Franske fedre gjør slikt også.

Nå har vi etter hvert fått vite gjennomsnittet vårt i noen av fagene; laveste karakter er 0 og høyeste 20.
Mine karakterer så langt:

- 15.1 i matte
- 15 i spansk (WHAT?! jeg er elendig i spansk så vidt jeg har fått med meg..)
- 16.5 i engelsk (littegranne skuffende egentlig, siden franskmennene ikke kan noe som helst)

Jeg er supercontente :D Men riktignok er det disse fagene jeg BØR ha god karakter i. Blir spennende å se de andre..

Grosse bisous, håper på å få pakken fra mamma i posten snart! À bientôt :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar