torsdag 3. desember 2009

Noël <3

I går var jeg på teater og så Blanche Neige (snøhvit) som verken inneholdt et forgiftet eple eller de syv dvergene, men en hel del andre rare ting. Stykket var nemlig en "modernisert" versjon, og jeg kan trygt si at jeg slett ikke forstod alt. Jeg orker ikke gjennoppleve hele ved å skrive det ned her, men jeg kan si så mye at det inneholdt erotiske scener mellom blant annet den onde Stemoren og Jegeren, Snøhvit og Stemoren, Snøhvit og Jegeren og Prinsen og Stemoren. De eneste som ikke hadde noen som helst lidenskap mellom seg var faktisk Snøhvit og prinsen.. Ganske ironisk i grunn. Men så prøvde jo faktisk prinsen seg en gang, uten hell. Prinsen var nemlig ganske merkelig, med høyhælte grønne sko og en pipete stemme. Det var i sin helhet en masse surr og nakenhet, og høydepunktet var vel da stemor sang en tysk sang, ekstremt falskt.Det var dessuten ikke ordentlig tysk, Anna sa at "elle chante n'importe quoi" (hun synger bare bullshit). Jaja, en opplevelse var det da.

Ellers så har Louise bursdag i dag, JOYEUX ANNIVERSAIRE! Men hun var så null at hun ikke en gang kom på skolen..

Så skal jeg snart ha en presentasjon om Norge faktisk, i historietimen! Så hvis det er noen som har noen ideer (hvis det i det hele tatt er noen som leser denne bloggen bortsett fra min fast-leser Maria Høye Haugstad) om hva som er typisk norsk, så blir jeg supercontente :D Det er bare å sende inn eksempler, helst litt artige!

<3

2 kommentarer:

  1. Hei Ingri!

    Jeg har lest bloggen din, alle innleggene faktisk, og koser meg veldig med det :) Du skriver utrolig godt, og det er kjempekjekt å høre om hvordan du har det i Frankrike - og selv om jeg ikke var der mer enn tre måneder, kan jeg kjenne meg så godt igjen i mye av det du skriver om, slik som skoledisiplin og vektlegging detaljekunnskap, lange dager, lærerens rolle, franskmenn som elsker å vise hvor gode de er i engelsk når man selv vil snakke fransk, etcetc. Det virker som du har det kjekt også, og du får nok mange gode opplevelser fremover, selv om det kanskje er mye skole. Du snakker uansett dritbra fransk når du kommer tilbake, og kommer sikkert til å ha masse positive minner fra oppholdet. Ser du har vært i Paris, det var noen venninner og jeg også en helg i løpet av studieoppholdet, fikk masse energi av å være der, og deilig med helgeavbrekk når man har mye på timeplanen ( selv om det kanskje er litt komplisert om det alltid er undervisning på lørdager? Hm. Kanskje det går likevel)?

    Du må kose deg masse med herlige pains au chocolat, kjøpe mange skjerf ( du har sikkert merket at det er en veldig fransk ting, hehe), kose deg med venner og nyte livet ( du er kjempeflink på skolen uansett, så du trenger ikke tenke sååå mye på det;)).
    Håper du fortsetter å skrive om alt det gøye og rare du opplever - veldig spennende å høre om alt sammen ! Sitter og ler jeg, av alle de morsomme detaljene du skyter inn her og der, i beskrivelser av franskmenn og mat og lillebrødre og penger etc. Hihi:)

    Håper du koser deg der nede, og at julen blir bra :)

    Klem fra kusine Katharina.

    SvarSlett
  2. Ps: Pappa / onkel Lars og viiu + farmor i bodø leser den også, og vi snakker om den over tlf :) :D

    SvarSlett