tirsdag 5. januar 2010

De som tror at jula varer helt til påske aner ikke hva de babler om.

Nemlig. Jula er over - desverre. Det er nå de selger tørre julekaker på Carrefour til halv pris, det er nå juledekorasjonene blir tatt ned (bortsett fra hos han ene naboen som insisterer på å la blå-rød-grønne julelys bli hengende utenpå hele huset), det er nå du må karre deg opp klokken halv syv hver morgen for å rekke bussen, og det er nå du ikke lenger kan unngå speilet i gangen som viser at "den lille julevekta" faktisk er riktig så synelig. Og du må slutte å bruke unnskyldningen: "det er jo JUL".

Jeg hater etter-julstiden..

MEN, det var faktisk ganske så koselig å komme tilbake på skolen! Se igjen alle de koselige ansiktene man ikke hadde sett på kjempelenge. Det ble forsåvidt en ganske dramatisk gjenforening, her i Frankrike er det DRAMA skal jeg si dere! hele tiden.

En liten oppsummering av første skoledag:

- Clementine måtte ta graviditetstest (hun var heldigvis ikke gravid, ikke at jeg tror hun trodde var det - DRAMA)

- Jeg hørte på Louise skjelle ut kjæresten sin sånn ca 5 ganger på tlf - helt rasende. Han ble kalt "connard" og "idiot" (det siste forstår dere vel), og den siste setningen hørtes noe slik ut: "laisse tomber! tu es chiant, tu le sais?! Dégage, tu me dégoût connard de merde". (jeg har ikke så lyst til å oversette).

- Claire hadde barbert bort øyenbrynene sine.. Nå tegner hun streker i stedet. Alle som har sett en viss fjortiss vi alle kjenner vet at det skjeldent er særlig pent.

- Vi skal på museum på lørdag! Jippi! (det er i steden for fransk altså, og ALT er bedre enn fransk med Mdme Wattebled)

- Jeg har Bac Blanc (skriftlig eksamen i fransk litteratur) på TORSDAG. DENNE torsdagen. Gulp.

- I kantinen spiste vi ihjelkokt fisk; som vanlig.

- Jeg kan ENDELIG laste ned nye sanger på Ipoden :D WHOHO!


Jaja, ønsk meg lykke til på torsdag og før dere vet ord av det står jeg hjemme igjen! Dette går så fort atte, jeg tror all julematen (dvs. foie gras, snegler og østers - de siste er forresten LEVENDE når man spiser dem! Visste dere det?! INGEN sa det til meg før ETTERPÅ. Degeuelase!) ga meg en masse positivitet og ny energi :) Vive la France! Snart er jeg heime att!

2 kommentarer:

  1. Sånn skal det låte Ingri :) Snart er vi alle hjemme igjen! Disse månedene nå frem til vi drar hjem igjen kommer til å gå superfort! og så er alle tilbake på Nesodden igjen, og vi får en helt super sommerferie :D

    SvarSlett
  2. Haha! Tenåringsdrama!! Hehe! Det er nok av drama her i Seattle også! Rett før ferien var det bitch fight her på skolen, noe som endte med blod og en brukket nese... Haha, hun som slo kaller vi bare "the tanned one" fordi det ser ut som hun sovner i solariumet once in a while;) hehe, tenåringer er og forblir tenåringer;)
    -Mathilde <3

    SvarSlett